Semuanya ketentuan allah ..

Apa yang terjadi semuanya ketentuan allah..Kita sebagai umat kena sabar dan terus bersabar andai dugaan yang diterima terlalu berat bagi diri kita . Kita kena percaya allah pastinya tahu dimana kemampuan kita untuk menghadapi sesuatu dugaan tu kan .Hmm tapi tu lahh kita kadang2 lupa yang kita ni allah jjaga dengan baik sebab tu dia selalu hadiahkan kita dugaan .. Sebenarnya dugaan tu jugak yang akan tolong kita nanti dari segi kesabaran dari segi kepercayaan kita sesama manusia .Hmm tak pernah terlepas jugak aku pernah menyalahkan takdir .Tetapi apabila ada someone yang datang ntah dari mana mengajar aku tentang kehidupan .Sekarang orang itu amat bermakna dalam hidup aku ,,banyak benda yang aku belajar dari dia ..alhamdulillah sekarang aku belajar bagaimana menerima takdir untuk melepaskan orang yang kita sayang..

Harinii aku sedar , bahawa janji hanyalah sebahagian daripada kata-kata yang dapat diubah boleh juga ntuk dilupakan.. Memberi janji mungkin mudah untuk melupakan tapi menerima janji, sampai mati diingati .. ada waktunya janji juga menjerut hati sendiri semata-mata untuk kegembiraan orang yang kita cintai ...Allah akan bagi apa yang terbaik untuk setia hambanya , cuma kita sebagai hambanya kenalah berlapang dada dan kita kena tahu membaca, apa yang tersirat di sebalik suratan hidup kita .
Kita kena tengok dengan mata hati yang bersih , memanglah pada kita manusia kita rasa yang kita nak tu adalah yang terbaik . Tapi pada ilmu ALLAH , ada lagi yang lebih baik dari itu .. So lebih baik rapatkan diri kita pada ilmu allah, di situ kita akan jumpa cinta yang sejati ..

Aku ingin mencintainya dengan sederhana seperti kata kayu kepada api yang menjadikannya abu .. Ya allah aku ingin menintainya dengan sederhana .. Pimpinlah aku dalam mencintaiMu setinggi-tinggi awan di langit .. Subhanallah  aku umatmu yang penuh dosa .. :( ...





No comments:

Post a Comment