Part 2

- Bahagia datang bila dugaan berani di tempuhi .


Okay harini aku nak sambung balik cerita cinta Miss M, Sebab ada yang tidak sabar nak tahu apa kisah seterusnya. Takmau buang masa agi mehh kita sama2 membaca .

Berkat kesabaran Miss M akhirnya membuahkan hasil, walaupon secara mendadak tetapi gadis itu bersyukur kerana akhirnya Mr.K sudah mula menerima dirinya. Walaupun pada awalnya Miss M tidak dapat menerima bahawa pacarnya itu telah beraku curang, tetapi gadis itu tetap dengan pendiriannya iaitu bersabar.Gadis itu percaya keadaan pasti akan memihak padanya, Kerana allah sudah berjanji akan beri bahagia pada umatnya yg selalu bersabar.

Mr.k yg selalu bersikap ego, dan tidak menghiraukan perasaan si gadis itu, akhirnya berani dan sanggup untuk berubah tatkala gadis itu mahu meninggalkannya apabila mengetahui tentang perselingkuhannya bersama perempuan lain.Sebagai seorang sahabat aku hanya mampu menasihati gadis tersebut untuk terus buat keputusan yang baik dan tidak melulu tentang hubungan mereka,kerana bagi aku hubungan cinta mereka akan terus berkekalan sekiranya setiap diantara mereka saling menghormati dan saling memahami.Memang susah untuk seorang perempuan yg baru mula aktif dalam cinta ni untuk terima keadaan seperti itu, tetapi atas berkat doanya dia Berjaya untuk mendapatkan Mr.K yang dikenalinya pada awal2 dahulu.

Nak tahu macamna Mr.K tetiba mahu berubah ? Haaaa..Aku pun mula2 Miss M cerita mmg aku tak sabar nak tahu ending dia macamna macam korang lah , hehehe.Mana tak nya kita kan selalu nak taw ending yang best2 je, ye dak .. macam dalam drama tuh , hahaha…Keh kita sambung..

Pada satu malam tu kan Miss M datang ke rumah aku untuk mintak pendapat aku apa yg patut dia buat .. Memandangkan aku pun first time dalam cintan cinton nih, so aku hanya mampu nasihatkan dia supaya terus terang ja apa yang dia rasa.Sebab nak cakap lebih2 pun aku tak pandai Ehhh tapi dia taknak dengar pulak cakap aku, hahaha naik pusing aku, tadi cakap nak mintak pendapat.. tapi bila aku kasi tahu taknak dengar pulak.. kepukk kang haaa,, hehe selamat la ko sahabat aku ..Pujuk punya lah pujuk, terang apa yang patut aku terang last2 dia setuju jugak untuk terus terang kat boypren dia tuh katanya mau putus. Aku taw dia tak berani nak sakitkan hati si Mr.K tu tapi bagi aku dia patut pertahan hak dia sebagai seorang perempuan..Then dia beranikan diri untuk berjumpa dengan lelaki tu.




On call
Miss M: Assalamualaikum awak, sorry kalau saya ganggu awak.
Mr.K : Haa kau nak apa call aku ni ? nak cakap apa cakap cepat aku ada benda nak buat bukannya masa aku untuk Otp dengan kau. !
Miss M :*Terdiam*
Mr.K  :Hei perempuan cakap la asal kau diam.
Miss M : Sorry awak saya Cuma nk cakap yang saya nak jumpa awak kejap, saya janji saya takkan buang masa awak saya janji saya akan balik lepas saya bagitahu apa yang saya nak cakap, please awak saya perlu jumpa awak jugak, saya tak kesah awak nak bawak Girlfren awak tu asal awak mahu jumpa saya. Kali ni ja .. hm boleh tak ?
Mr. K : Ehh  kau ni banyak bunyi la cakap ja la nak jumpa aku takpayah la nak karang 1 perenggan semata nak bagitahu yg kau nak jumpa aku, haishh perempuan ni. Okay tumpang aku free ni kita jumpa tempat biasa.Jangan Lambat !
Selepas dengar Mr.K Setuju untuk berjumpa 
Miss M : Awak saya tak tahu nak …………………….tutttt.. tutttttt




Mr.K terus meletakkan panggilan Miss M tanpa dengar apa yang nak dicakapkan oleh Miss M. Walaupon agak sedih sebab tak sempat nak cakap terima kasih tapi Miss M tak kisah dan dia terus bergegas ke tempat yang di janjikan..
Jam tangan pemberian  IBU kepada Mr.K pada dahulunya tetap cantik menghiasi tangan kiri Miss M dan sekarang jam 5:30 Petang Mr.K masih belum sampai. Hampir setengah jam dia menunggu akhirnya dia ternampak kelibat jejaka yang dahulunya beria untuk mengisi kegembiraan dalam hidup gadis itu.
Dalam hati *YA ALLAH tak salah apa yang aku dengar selama ni, dia ada perempuan lain. Ternyata selama ni aku tidak percaya apa yg diperkatakan oleh kawan2 dia tapi harini dengan dua mata bola aku sendiri dia bersama perempuan lain. Ya allah tabahkanlah hatiku. Aku harus berterus terang sebb aku dah tak sanggup lagi. *

Yaa kau nak apa beria sangat nak jumpa aku ni . Terkejut Miss M dari lamunan dia sebentar tadi apabila mendengar suara Mr.K.
Ehh awak !! Saya nak cakap …..Alaaa cakap ja la cepat awek aku tunggu dalam kereta tu balas Mr.K…Aku tahu kau mesti nak mintak duit dari aku kan ? Haa narhhh ambik Rm100 ni kau pergi la shopping tapi jangan cakap kau nak ajak aku teman kau pulak .. Sebab aku ada date dengan dia *MR.K menunjukkan perempuan yang ada didalam keretanya*
Sebak, sedih, kecewa Miss M pada masa tu hanya ALLAH saja yg tahu. Hatinya bagi dihiris belati tajam .. Cewahhh berlagu pulak aku..gadis tu tidak menunjukkan perasaan sedihnya tetapi dia terus cakap apa yang dia nak sebenarnya..
Miss M : Awak saya tahu selama ni awak tak happy couple dengan saya, saya tahu saya hanya budak kampong dan tidak tahu nak dress up macam perempuan lain, saya tahu awak malu bila berkawan dengan saya.. Awakk saya nakkkk….
Mr.K :Ehh apa kau ni nak bermadah madah pulak dengan aku , cakap ja la apa kau nak..buang masa kau jala kau ni, dah la aku nak blah *melangkah pergi meninggalkan gadis tu*
Gadis itu mula mengalirkan air matanya kerana tidak sanggup untuk melepaskan lelaki tersebut tetapi dia tidak berubah fikiran dia tetap mahu lelaki itu tahu..

Miss M *MENJERIT sambil MENANGIS* - AWAK SAYA NAK PUTUS DENGAN AWAK, SAYA TAHU 
AWAK BAHAGIA BERSAMA PEREMPUAN TU, SAYA TAHU SAYA TAK LAYAK, SAYA TAHU SAYA 
HANYALAH BUDAK KAMPUNG YG TAK TAHU APA2.TAPI ITU SEMUA TAK BERMAKNA AWAK 
BOLEH MAINKAN PERASAAN SAYA. Saya tak perlu duit awak, saya tak perlu baju lawa2.. 
Awak ambik balik duit awak Rm3 300 ni. Saya tak pernah pakai pun.Dah hampir 3 tahun 
awak buat saya macam patung, tapi lepas ni saya taknak lagi jadi patung mainan awak 
.Maafkan saya..


Lelaki itu berhenti melangkah dah berpaling semula ke arah gadis tersebut . Dia terkejut 
selepas mendengar kata-kata gadis Lemah lembut dan penyabar itu. Hatinya kian n mula 
berasa bersalah dan tidak mahu gadis itu pergi dari hidupnya. Dia tahu dirinya yang 
bersalah kerana memainkan perasaan gadis merah jambu itu tetapi dia tidak rela 
sekiranya gadis itu tidak ada dalam hidupnya …

Nak taw apa laki tu buat ????? Haa part ni yg korang tunggu kan ? hahahahaha.

MR.K berlari mendapatkan gadis itu dan dia memohon maaf atas apa yg dia lakukan kepada gadis tersebut. Miss M hanya mampu menangis dan meminta untuk pergi dari hidupnya.. Lelaki itu akhirnya menitiskan air matanya dan melutut sambil memujuk gadis itu .

Miss M terima ker ? hahaha

Gadis itu terharu melihat kelakuan Mr.K tetapi dia tahu semua tu hanyalah lakonan semata2.. Tetapi setelah melihat Mr.K Yang tidak putus2 meminta maaf dan inilah kali pertama lelaki EGO, PANAS BARAN , CEMBURU menangis dihadapannya.

Mr.K menceritakan segalanya kepada gadis itu dan kata-katanya ada mengatakan mahu menjadikan gadis itu isterinya dan tidak mahu gadis itu sama seperti permpuAn yg pernah muncul dalam hidup dia .
Mr.K : Sayang , I mintak maaf selama ni kasar dengan u, I tahu u banyak bersabar dengan karenah I dan I jugak tahu u banyak korbankan air mata u semata2 untuk menjaga hati I .. I ego, I kuat cemburu dan I jugak panas baran dan I perlukan u perempuan yang penyabar. I harap u maafkan I dan I janji I akan berubah .. I akan tinggalkan semua perempuan yg I kenai demi u sayang , please maafkan I .

Miss M : *MENDIAMKAN DIRI *

Mr.k : Sayang kenapa u diam ? I cakap dengan u ni . I tahu I salah tapi please bagi peluang kedua kat I untuk buktikan cinta I kat u ..I tak sangka u tak guna sesen pun duit yg I bg kat u selama ni. I ingat u perempuan yg mahu ambil kesempatan…hmmm I sayang u sangat I Cuma main2 ja dengan diaorang dan I nak u jadi wife I , I nak u jadi puteri I untuk dunia akhirat . Please say something dear .! *MENANGIS TERESAK-ESAK*

Miss M : haha u nih …napa nangis, tak comell lah

Mr.K : Please jangan tinggalkan I .. !!!!

Miss M : Okay I terima u balik  tapi u kena janji dengan I yg u takkan mainkan perasaan perempuan lagi tak kisah siapa pun perempuan yang awak kenai dan saya nak awak pergi kat perempuan tu .!!!1 Pergi sekarang !!!

Mr. k : Awak bagi saya satu lagi peluang, saya tak nak pergi kat perempuan tu, saya takda apa-apa hubungan pun dengan dia .Dia Cuma kawan saya, saya terjumpa dia kat bus stop dan saya just tumpangkan dia untuk hantar kat simpang depan tu , kalau awak tak caya awak pergi Tanya dia sendiri..

Miss M : Awak ni , napa tak cakap awal2 .. hehehehe Jadi perempuan tu bukan kekasih awak la ?

Mr.K : Mana ada mengarut je awak ni .Awak balik kat saya narh, kalau saya buat jahat kat awak, awak cubit je pipi saya yg gebu ni ..hehe

Miss M : Ehh perasaan ..Jum g masjid kita solat, awak jadi imam saya eh,..Sata tahu awak tak sempat solat asar lagi kan ?

Mr. K : Mana awak tahu ?

Miss M : Saya kenal sayang saya  …


-END-


Haa macam tu la kesudahannya , dan sekarang diaorang dah saling memahami dan saling menjaga hati pasangan . Bahgia dah kawan aku sorang ni haaa ..
Untuk korang nantikan episode cinta yang lain eh … Thankss guys sudi ikut story ni .. bye Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment