CONTINUE

Assalamualaikum .. Story yg aku nak mulakan ni ialah story kawan baik aku sendiri dan dia nak orang kenai dia sebagai ”Miss M” .Dia ni aku kenai dengan watak dia seorang yang happy selalu, seorang yg penyabar dan ramai kawan2..

Miss M menceritakan story dia yg aku rasa simpati untuk dia selepas aku dengar semuanya.Perkenalan dia dengan seorang lelaki dalam lingkungan sebaya dengan dia telah memberi harapan baru dalam hidup gadis tu ..Gadis yg berkulit hitam manis tu tidak pernah masuk ke alam “cinta” tetapi seorang Jejaka telah Berjaya memikat hati gadis itu . Perkenalan mereka tidaklah seindah pasangan lain , tetapi dengan adanya perkenalan tu, si gadis banyak mempelajari benda baharu dalam hidupnya ..Dahulunya mungkin dia seorang yg tidak kisah dengan sapa pon yg mahu melukai hatinya kerana dia seorang yg periang dan mahu happy sepanjang masa .

Awal perkenalan si gadis tu dengan si jejaka telah memberi banyak peluang untuk si gadis untuk berubah dan menjadi seorang yg sempurna dengan adanya cinta .Dalam sekitar 2009 hati si gadis tu telahpun dicuri oleh si jejaka yg mahu dikenalinya sebagai Mr.K . Mr.k seorang yg pendiam dan hanya bercakap apabila perlu sahaja .Itu pada awalnya lah, sebagaimana yg Miss M ceritakan pada aku .Tetapi bila hubungan mereka mula berkembang dan tidak seperti pasangan lain si gadis yg terlalu happy tidak menghiraukan si jejaka yg kemudiannya berubah perangai menjadi seorang yg Kuat cemburu, Panas baran, Ego, Tidak mahu mengalah dan mahu si gadis mendengar segala apa yg dia mahukan .

Perkenalan mereka hampir 2 tahun setengah, tetapi nak tahu tak si gadis tidaklah seperti dahulunya kerana melayan sikap si pencuri hatinya itu . Dia berubah dan hatinya sering di lukai, Apatah lagi apabila mereka selalu bergaduh kerana hal-hal yg tidak sepatutnya berlaku . Keadaan yg si gadis terima tu bagaikan tamparan ombak ke pantai kerana ini kali pertama si gadis bercinta dan cintanya tidak di hargai malah si gadis mendapat tahu bahawa si jejaka telah berunah hati kepada yg lain . Hati seorang perempuan mana yg sanggup tahan sebak setelah mendapat tahu orang yg di sayang-sayang kini berubah hati dengan mudahnya .
Si gadis tidak mahu buat keputusan melulu kerana dia tahu hatinya telah mencintai lelaki tersebut dengan ikhlasnya dan tidak rela sekiranya dia kehilangan Cinta pertamanya. 

Perkenalan yg dahulunya bahagia, selalu menerima kekurangan, saling memahami, dan saling bertolak ansur akhirnya berubah menjadi sesuatu ygt tidak di jangka oleh Miss M..Air matanya seolah terlalu murah untuk dikeluarkan kerana seorang jejaka yg di kenali sebagai Mr. K tu ..Namun kerana sifat si gadis yg selau bersabar dengan karenah lelaki tersebut akhirnya membuahkan hasil , Nak tahu cerita seterusnya ? Nantikan dalam Part 2 

No comments:

Post a Comment