Ramadhan ^_^

Assalamualaikum ....


Alhamdulillah .. Hari ni selesai puasa yang ke 7 bagi seluruh umat Islam kat dunia ni .. Macamana puasa tahun ni ? Ok ? Ponteng dah ker ? haaaa puasa yang yang yuk ehh , hehe . Nanti tak dapat duit raye taw kalau tak puasa penuh , hahaha .. Pada yg berpuasa tu alhamdulillah kita semua sempat lagi nak nikmati ramadhan yang mulia ni .. Bersyukur kepada Allah sebab bagi peluang kat kita semua nak nikmati Ramadhan , meningkatkan lagi Pahala , menguatkan lagi Iman diri dan Memperbaiki dosa2 yang lalu ..

Ramadhan kali ni amat bermakna bagi aku kerana aku masih lagi di beri kesempatan oleh yang Maha besar lagi Maha berkuasa untuk berbuka dan bersahur bersama ahli keluargaku ,..Syukur kerana aku masih dapat merasai apa yang tak semua orang dapat rasa .. Tahun ni pulak tahun kelima bagi aku sebab dapat lalui puasa sama2 dengan Encik Kesayangan (Asyraf Hadi) ..

Macam2 ragam aku dapat perhati dalam bulan puasa ni , haha terutamanya gelagat adik2 aku kat rumah , Memang tak dinafikan dia tak puasa lagi , sebab baru berumur 4 tahun :) So korang taw la , bab nak menunujuk kata dia makan nasi bagai memang serah kat dia la .Even aku paham dia sebenarnya tak tahu apa tu puasa tapi kadang2 tu perangai dia buat aku , Argggggggghhh tension kot .. hahaha . Selamber badak dye ja makan depan Tv :D ..

Raya ? ohh lambat lagi .. haha tapi tu la kan baru ja puasa seminggu ramai dah cakap pasai raya ,, Hahah aku pon tak terkecuali . HAHAHA , sibukk je nak raya kan puasa tah penuh ke idokkk .. Eh sapa ? Kau ker ? Kompom dah , hahaha . cakap ja pasai raya , dalam kepala otak nih ,, Nak buat Kue raya apa . Baju raya kaler apa ? tak sabar nak shopping raya tu yang utama . Hahaha betoi dak ? . Tmbah2 aku ni tak sabar nak pakai sedondon ala-ala pengantin gitu dengan Encik kesayangan , hehe ..Tashabarnya . hahaha..

By the way , raya tahu lepas mmg happy sebab dapat raya dengan semua kawan2 encik King , Walaupon baru ja kenai budak2 kepala gila-gila remaja tu , tapi happy .. Hope taun ni dpat raya macam taun lepas dan agaknya lagi meriah tahun ni sebab ada geng Dasco lagi , hehehe apa pon tunggu lah raya ni .. jum nak lena dah ,.. esok nak sahur pulak kan ,dah la nak bangun punya la liat , hahaha encik kesayangan ja yang rajen kejut aku .. Nyte , Asslamualaikum ..


No comments:

Post a Comment