Selamat Hari Raya Aidilfitri .. :)


Haii semua , dah sebulan aku tak menaip kan , hahaha sory guys , busy sikit dalam sebulan nih , besalah kan , dengan puasanya , kuihh raya nya ,, dan nak raya nak pikiaq baju raya nya ..Hahaha. Dalam sebulan nihh macam2 yg aku belajaq . Semuanya benda baru dalam Life aku . Even tak semua yg happy tapi dari situlah kita dapat kenai erti KEHIDUPAN.. Kehidupan yang bukannya datang dari sehelai kertas yang tidak tumpah nilainya iaitu DUIT ,.. Kalau cakap pasai duit sapa tak terbeliak mata kan kalau dapat duit dengan mudah , senang dan dok saja , Hahh tudiaa , keluaq dah loghat kedah , hahaha ..
Kehidupan yang sebenar ialah kehidupan yg sentiasa dipenuhi dengan Kesabaran .. Kesabaran dalam menilai diri sendiri , bakat yg terpendam dan yang paling penting cara kita mengendalikan kehidupan sebenar kita tanpa ikot gaya kehidupan orang lain ...

Ehh ehh , stop takat tu dulu lah , aku nak cita pasai raya , ..raya.....raya , Hahaha .Apa yg ada pada raya kali ni ,, ? Dengan sapa aku raya ? Aku pihh raya mana ? HAHAHA , Berbeza dari tahun2 yg lepas raya kali ni tetap meriah tapi disambut dengan sederhana ,..Rentetan daripada peristiwa yg mengegarkan dunia iaitu kehilangan MH370 dan yg terbaru MH17 yg dikhabarkan ditembak jatuhh ,.. Masyaallah dunia di akhir zaman . Allah nak bagi  petunjuk kat kita semua yg dunia ni hanya sementara dan kita kena persiapkan diri kita sebelum datangnya alam Akhirat ..Allah tidak menjanjikan dunia kita adalah yg terbaik sebabnya Syurgawi itulah sebaiknya ... 

Raya aku kali ni tetap Happy walaupon pada hari raya pertama tak dapat jumpak marka , Hahaha , tapi takpa aku still ada family yg nak sambut raya , Kesayangan akuu tahun ni beraya bersama family dan camtu jugakk la aku , hehehe , Even raya ke berapa tah dapat beraya dengan si dia , syukur dapat bermaafan dengan kawan2 yg bnyak tolong aku selama ni .. Tapi dalam dok cakap pasai kawan .. Ya allah hilangnya kawan terasa hilanglah dunia remaja aku bila some of my friend ....tuttttttttttttttttttttttttt .. Haha pasai tu aku akan create post yang baru k , bukan nak mengaibkan tapi aku nk share cerita supaya oqang2 kat luaq sana tu pandai pilih kawan ,,,,.. yang bukan macam DUIT SYILING ...

Ok aku takmau cakap bnyak lagi , aku nak share gambaq raya tahun ni dengan all of blogger ..share sikit ja lahh eh , nak letak semua memang tak kan muat , hahahaha  ok bye Asslamualaikum










No comments:

Post a Comment