Part 1-LOVE

CREATED


Pahit mampu menjadi manis , cuka juga bisa berubah menjadi gula , Hujan mungkin akan menjadi kemarau adakalanya itulah yang dikatakan dengan Cinta . Semua orang pernah bercinta , Right ? Tapi setiap orang ada jalan cerita cinta yang tersendiri . Ada yg sampai ke jinjang pelamin , tapi tak lupa juga tak semua dapat nasib yang sama , iaitu terkandas di tengah jalan . Sampai ke hari ni mulut manusia tidak pernah berhenti dalam mengungkap kan kata cinta kepada orang yg mereka sayang . Tapi kita haruslah ingat dan jangan pernah lalai dalam mengingati cinta pertama kita di dunia ni iaitu Allah .


Aku salah seorang yg terlibat dalam dunia cinta ni , tapi korang kena taw eh bukan kisah cinta aku yg aku nak story harini ..Jeng jeng jeng , haaa mesti korang tertanya-tanya kan kisah life sapa yg aku nak share malam ni . Thanks untuk buddies aku yg follow blog ni yg penuh dengan kisah cinta . hahaha tak salah kan kalau kita share , kan sharing is caring .. Huhu . Untuk kali pertamanya aku nak kongsi dengan blogger pasai story cinta yg aku rasa ada pengajarannya bg muhasabah diri kita sendiri . Tujuan aku bukan nak mengaibkan sapa2 tapi korang kena taw yer sebelum aku share dengan korang ni , aku dah mintak izin dulu dan ada jugak yg sponser story dia untuk cerita kat blog aku ni . Thankss untuk kawan2 aku yg sudi memeriahkan lagi blog ni dengan kisah cinta masing2 . Yang penting hukum hakam allah kita perlulah ingat  Dan aku tahu  aku tak layak untuk gelarkan diri aku sebagai manusia yg tak pernah buat dosa . Sebabnya ada pada hari ni . Allah dah buktikan kat kita dah pon , maksudnya ? Okay mungkin ada yg tak paham dan tak dapat tangkap apa sebenarnya yg aku nak sampaikan . Okay tawu kan sebab apa allah still hidupkan kita sampai ke hari ni , ??? Haa tu la aku nak cakap tadi , hehe , . allah bgi kita peluang untuk hidup lagi sampai ke hari ni sebabnya kita banyak buat dosa , dan allah nak kan yg terbaik untuk diri kita , dia nak kita bertaubat dengan perangai kita kat atas bumi ni..dan untuk tu kita kenalah bersyukur dengan nikmat allah .. Eh nak taw story apa ? Ehhhh sorry laa na , ter mukadimah panjang pulak , penat membaca eh ? jum kita rehat bersam kitkat  .Relax la beb ..hahaha follow my next entry .

No comments:

Post a Comment